Kierowcy wjechali już na południową obwodnicę Bielska Podlaskiego w ciągu drogi krajowej nr 66. Blisko 3-kilometrowa trasa została wybudowana w nowym śladzie. Trasa połączy się z budowaną obecnie drogą ekspresową S19 po zachodniej stronie Bielska.
Zadanie w trybie zaprojektuj i wybuduj wykonało konsorcjum Unibep, Budrex i Value Engineering. Kontrakt był podpisany w kwietniu 2022 r., ale roboty budowlane ruszyły po wydaniu decyzji ZRID w marcu 2024 r.
Obwodnica Bielska Podlaskiego ma 2,9 km długości i jest drogą jednojezdniową. Na początku i na końcu trasy powstały ronda. Droga łączy się z budowaną obecnie drogą ekspresową S19 i fragmentem DK-66 od węzła Bielsk Podlaski Zachód do istniejącej DK19. Nowa trasa jest przystosowana do przenoszenia ruchu o nacisku 11,5 t na oś.
W ramach zadania powstały cztery obiekty inżynierskie, w tym most nad rzeką Białą z funkcją przejścia dla zwierząt oraz wiadukt nad linią kolejową Czeremcha – Bielsk Podlaski – Białystok. Przebudowane zostały istniejące drogi kolidujące z powstającą drogą i wykonane dodatkowe jezdnie do obsługi ruchu lokalnego.
Jeszcze w tym roku mają być oddane do ruchu pierwsze w woj. podlaskim odcinki drogi ekspresowej S19: Haćki – Bielsk Podlaski i Bielsk Podlaski – Boćki – w sumie to ponad 21 km drogi ekspresowej omijającej od zachodu Bielsk Podlaski i wyprowadzającej z miasta ruch tranzytowy na osi północ - południe.